Monday, August 15, 2011

KAMPUNG, KAMPUNG GAK…

ASSALAMUALAIKUM… 

 

Al kisah terjadilah kaisah pada hari ini, dimana pada pagi sebelum bermulanya sesi pengajaran, datanglah seorang ibu kepada anaknya menemui ambe… maka di tanyalah si ibu itu akan nama ambe, dan ambe mengiyakannya… dan terus si ibu itu menyatakan hasrat yang terbuku dihatinya…

 

maka arakian si ibu itu berkehendakan ambe untuk membuatkan satu tuisyen peribadi untuk anaknya selepas raya nanti sebelum peperiksaan besar UPSR… maka terkejut lah ambe namun tidak dapat memberikan jawapan kerana berkemungkinan ambe akan sibuk dengan program lain…

 

ahaks… tak disangka ek…ingatkan kat bandar jek ader tuisyen peribadi nih, kat kampung pom ader gak rupernyer… usaha si ibu memang ambe respek dan tabik hormat la… tapi apakan daya, ambe tak dapat memenuhi kehendak si ibu…

 

alangkah seronoknyer kalu semua ibu bapa prihatin camni ek…tenang hati cikgu-cikgu kat skolah kan, hehehe….

 

p/s: tak tau nak letak gambar aper,hehehe….

15 comments:

Azham Vosovic said...

setuju...kalau sy pon sy terpaksa tolak sbb rasa mcm agak terlewat la... tp x salah kalau tolong budak tu... alamak...apa nk buat ni?

iera said...

biasanya ibu bapa dikampung lebih prihatin mengenai pelajaran anak2 mereka berbanding ibu bapa dibandar.dibandar,ibu bapa mmg menghantar anak2 mereke g tuisyen tp ada 2 alasan,satu-tuntutan kerja,so kat kelas tuisyen la depa leh tinggalkan anak2 diorg sementara diorg g keje.dua-mgkin menitik beratkan pelajaran anak2.tp bile dirumah ada ke ibu bapa tanya pasal pelajaran anak2 mereka?leh dikatakan hanya 20% yang bertanya...

iera said...
This comment has been removed by the author.
ijatnuar87 said...

azham:yup..tau tak per...mmg rasa bersalah la...

ijatnuar87 said...

iera:yup.btol tu ira, tapi kat sini, majoriti mak ayah kat sini tak ambik peduli pasal pelajaran anak2...malahan ader yang cuma anta anak g skolah supaya anak tu blh dapatkan duit biasiswa gitu jek...tp utk mak ni,alhamdulillah la...

Mimie said...

nak tuisen jugak la gan pokjat..

ijatnuar87 said...

mimie:hehehehe...bulih aja....xder masalah la...

diana said...

akak rasa ibu bapa kat kampung lebih tumpuan soal pelajaran anak2...
kat bandar maka ayah lebih tumpuakan pada markah anak2 je...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bkn smua ibu bapa kampung tak pentingkan pelajaran..akak dukkampung antar maisarah tuisten gak kan?hehe..adik akak ni sht ke tak ye?

ijatnuar87 said...

kak diana:yup....btol tu,mmg sy stuju,tp kg sini dier pelik skit....tu yg sy respek dgn mak budak tu...

ijatnuar87 said...

kak LM:kg kak tu lain,hehehe...cuba trai kg sini,hehehe...sihat jek..

Mat Ganu said...

selamat berpuasa cikgu!!!

ijatnuar87 said...

selamat pose gak mat ganu...

Siti Hajar Masri said...

baguslah tu..ada inisiatif nak anak berjaya..sihat ke awak?lama x dtg sini..;p

ijatnuar87 said...

yup...tiru la,hehehe...sihat jek...sokmo g sana,tp xkomen,sbb lmbat,tenet slow..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...