Wednesday, March 23, 2011

Maafkan Cikgu…

ASSALAMUALAIKUM… 

 

tajuk yang penuh dengan kontrolbesi kan, hehehe…tapi ada kisah disebalik tajuk ini…

ceritanya bermula begini…

ada budak menangis sebab ambe, hehehe…pada hari ini, masa ambe sedang mengajar kelas tahun 2 Bijak, secara tak sengaja ambe telah menyebabkan dia menangis…ambe rotan meja dia, dengan niat nak bagi dia terkejut dan tetiba dia teros menangis, hehehe…dan terus tanpa ambe sedar, ambe meminta maaf…

satu lagi kisah, dalam kelas 5 Bijak pula… arini ambe telah memecahkan rekod merotan, hehehe…sebabnya ialah diorang sumer tak siapkan keje skolah…dan sebelum ambe keluar kelas, ambe skali meminta maaf dari diorang, walaupun tu kesalahan diorang, hehehe…

tu jek la cerita untuk arini, moralnya ialah apa yang penting ialah meminta kemaafan, bukannya bertelagah mengenai siapa yang salah, siapa yang betul…

tangan yang menghulur adalah lebih baik dari tangan yang menyambut…

 

p/s:jadi cepat2 la minta maaf kalu kiter wat kesalahan yek…hehehe…tak rugi pom….

23 comments:

ijam ismail said...

grg nye cikgu ni..hehehe
lme x singgh sini..
=)

come visit my blog..
=)

Jey Yusuff said...

aku klu tempeleng sowi nk mntk maaf. mak dia stg.. dgn mak dia kna ceramah

Tengku Puteri said...

lama tak singgah sini... garangnya cikgu...huhuhu...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hihi...apa pun sis minat ayat siapa pun yg salah perlu minta maaf.ok pas ni sis akan jd lbh pemaaf.huk3

dyg said...

cikgu..cikgu garang ea..huhu..
ce bagi tips sket sy nak relief klas tahun 2 ni..cmne tu..hehe

iekasub said...

garang~ tapi lepas tu tak sampai hati..huhu.

IMANSHAH said...

ganas cikgu

NURUL NADIAH MAMAT said...

same jugak dgn ucapan terima kasih.....
walaupon bukan kita yg ptt ucapkannya.....
p/s: tegas itu perlu....

Azham Vosovic said...

Hurm, baguslah cikgu minta maaf.. jarang ada cikgu nk buat mcm tu kat anak murid... hehehe, garang juga rupanya hehehe

susu said...

sy penah mtk maap ngn org tp dia dok layang pom..wat bodo je.sadis

Miss Sunshine said...

Waa... Saya rindu saat2 menjadi garang...
Sekarang dah tak boleh garang2...

Tapikan.... kalau saya buat mcm awak.. saya tak mintak maaf pun... ohhh.. kejam kan saya?

Tapi masa penutup, sebelum kuar kelas... Saya cakap... "Cikgu bukan sengaja nak marah-marah kamu, tapi cikgu marah sebab kesalahan kamu dan cikgu nak betulkan kesalahan kamu. lain kali, cikgu harap kamu semua tak buat lagi"

Kalau kita syik marah dan mintak maaf, lame2 budak dah lali dengan kemarahan dan kemaafan kiter...

Tapi, sekali sekala perlu jugak mintak maaf kan... Kalau memanjang nak marah dan tak mintak maaf... egi namanya tu..

hehehe.. sekadar berkongsi pengalaman ye cikgu...

~Jom jadi guru yang terbaik dan bermakna~

Delly Dila said...

susah doh cekgu zaman skrang nak buek cangginih ..papehal taniah :]

Siti Aziz said...

perh cikgu..hi3..."maafkan cikgu"

Mimie said...

cikgu,kalau anak saya nakal,cikgu rotankan jek.haha.jganlah jadi mak bapak yang terlalu manja kan anak.cikgu pulak jgn la rotan melampau semacam mendera. peace. saya suka cikgu yang strict.biar pandai anak2 masa depan.

Siti Hajar Masri said...

amboi..garangnya cikgu ijat ni..hehe~

..aKuBuKanKaMoO.. said...

bagusnya cikgu nie..
hehe.. yup..xsalah cikgu mtk maaf pd ank murid..=)

h A n Y S said...

ganaih nya cikguu..
heh heh~
;D

ijatnuar87 said...

ijam:hehehhe...garang bertempat...

jey:tempeleng tu lom smpai lagi la,hehehe...

tengkuputeri:hehehe...garang sikit jek tu...

LM:hehehhe...btol tu...tak rugi pom kn...

dyg:garang sikit jek,heheh...drjah 2?banyakkan menyanyi,suruh budak bercakap,hehehe..

iekasub:yer la...sayang kat diorang nih...

imanshah:hehehe...garang jek,bukan ganas lagi...

nadiah:hehehhe...btol tu...trimas atau maaf,berebut la nak ucapkannya...

azham:hehehe...sayang gak kat diorang nih,heheh...

susu:kalu jenis tak layan,memang diorang tu jenis tak makan saman...

misssunshine:hehehheader gak cakap camtu...ckp cikgu marah ni sebab cikgu sayang...hehehe

delly:hehehe...memang susah,terutama nak marah diorang,tapi terpaksa gak marah...

sitiaziz:hehehe...sama2 la kita memaafkan..

mimie:hehehe...bagus la mak camnih,hehehe....

sitihajar:hehehe...garang bertempat kan,hehehe...

akubukankamoo:hehehhe...yup,tak salah,malahan cikgu tu akan lebih disayangi,hehehe...

hanys:hehehe...garang jek,lom ganas lagi,heheheh

qin said...

smpah grang ckgu ni..ehehe

-1st time kmen sni:)

Sham said...

pengalaman tu ijat...

airazulaikha said...

cikguuu..saya minta maaf.. heheh

Biey said...

cikgu yang baik..hehe..

latest entry !!
Tempat di dunia yang penuh dengan MISTERI..

soffea said...

iye. meminta maaf tu penting~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...