Saturday, April 9, 2011

ADAT BEKERJA

ASSALAMUALAIKUM… 

 

ni ader sesuatu yang nak sangat ambe kongsikan dengan pembaca semua, hehehe…

tentang sesuatu yang ambe dapat masa ambe pergi menghantar murid pergi ke kem UPSR nih… korang baca la deh, hehehe…

 

rajin bercakap, rajin bekerja,

bagus…

rajin bekerja, malas bercakap,

kena buli…

malas bekerja, rajin bercakap,

wayang cina…

malas bekerja, malas bercakap,

tak guna…

malas bekerja, suka mengadu,

nyamuk…

malas berkerja, suka ponteng,

baik berhenti…

malas bekerja, suka menyibuk,

baik mati…

 

ni semua cuma satu perkongsian, tapi ada kebenaran juga disebalik ayat-ayat ini kan…jadi kepada semua yang telah bekerja, sedang bekerja, dan akan bekerja, sendiri paham la ek, hehehe…jangan amalkan adat terakhir tu, hehehe…

sekian…

 

p/s:ayat terakhir tu memang tak leh blah, hehehe…

9 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

erkk nnt akak tny boss...akak ni malas bekerja ke rajin.keh3.

moga ijat sht selalu ye.

dyg said...

betul tu bro..
bro da jadi cikgu skg msti bz sgt kan..^^

Miss Sunshine said...

Banyak kebenarannya.. tq bro!

sizuka[Izzati] said...

nice nice.thanks for sharing.

p/s: ahahha ayat last tuh memang umph.

soffea said...

haha. betul!! :0

susu said...

cikgu, ambe pong nk share gak pantun leh?hahaha pantun ke..

IMANSHAH said...

saya malas kerja, tp tak mau mati lagi woo

iezah said...

Ahakss....mcm penah ku lihat...tp d mana yaaa???...hihihi

ijatnuar87 said...

ahaks...lihat aper tu kak?jengjengjeng...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...