Friday, March 16, 2012

TEMAN SEJATI

ASSALAMUALAIKUM… 

 

Selama ini,

ku mencari-cari,

teman yang sejati,

buat menemani,

perjuangan suci………

 

pasti korang semua tau sambung lagu nih kan… yup, ni memang lagu nasyid Teman Sejati…lagu ni sangat popular pada tahun 1998, dan ambe rasa masih lagi popular sehingga zaman sekarang…

bait2 lirik yang ada dalam lagu nih cukup meninggalkan kesan kepada diri ambe sendiri, sebab tanpa ambe sedari, kehidupan ambe pom memang mencerminkan lirik nih…

tanpa diri teman, ambe rasa mungkin ambe tak kan berdiri dimana ambe berdiri sekarang…alhamdulillah, dengan berkat doa ibu bapa dan ahli keluarga, dan dengan pertolongan teman2 ambe, sekarang ambe dah berjaya menjadi seorang guru…

dah sekarang nih, menjadi tanggungjawab ambe plak untuk menyebarkan keberkatan berteman ni kepada anak murid ambe… semoga mereka akan turut sama dapat merasai kemanisan dan keseronokan berteman ini…

dan kepada semua pembaca, hargai la teman yang ada disisi menemani dikala gembira dan sedih, kerana itulah teman sejati, yang tidak dapat ditukar dengan wang ringgit…

sesungguhnya ambe sangat merindui teman2 ambe…semoga meraka semua berada dalam keadaan yang sihat sejahtera hendaknya…

kepada sesiapa yang nak dengar lagu nih, boleh klik kat SINI deh…

IMG_2054(3)

teman=sahabat=kawan=saing=rodong=gu=zamili=friend

 

p/s:mood kerinduan kepada sesuatu, seseorang, suatu masa dahulu…

3 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

waalaikummussalam..
dah anak dara murid ijat

sahabat tempat kita mengadu masalah, kongsi kegembiraan.

ijatnuar87 said...

heheheh...ni pom geng byk mulut nih,hehehe...btol tu kak..bukan stakat kongsi kegembiraan, tapi juga kesedihan.....

ijam ismail said...

bw here..
lme xsinggah sni..
gud luck

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...