Friday, October 1, 2010

cikgu shida oooo cikgu shida...


sekarang ni tengah heboh pasal kisah cikgu shida kan...cikgu shida yang maner?yang maner lagi,yang menyanyi dalam utube tu la...macam2 orang duk mengata dier kan, tapi xkurang gak yang memuji dier...siap ader fans lagi kat facebook, ader fans yang menyokong, dan ofkos ader yang mengutuk...ambe ni pom cikgu, bakal cikgu, taun depan la kan, dan ambe xmenyokong atau mengutuk...sebab ni adalah hak individu...saper kiter nak menghalang? dalam akta xder pom sebut pasal cikgu xleh nak miming lagu...
tapi, kiter kena tengok gak dari sudut etika & integriti perguruan (mentang2 la baru siap esaimen pasal tajuk ni,he3X), adakah aper yang cikgu shida wat ni bakal mengugat etika dan integriti perguruan?
okey la,mungkin ader tertanya-tanya, aper la etika dan integriti tu kan...Integriti jika dilihat dari maksud yang mendalam bermaksud seseorang yang boleh dipercayai, amanah, menolak rasuah dan penyalahgunaan kuasa, komited menjalankan tugas dan berpegang pada janji...Etika ni plak membawa maksud satu sistem dasar akhlak, adat atau tingkahlaku atau kesusilaan...jadi dari segi etika & integriti, nampak la cam salah kan...
kalu ditengok dari sudut lain plak, cikgu shida ni xbersalah pom, sebab dier sekadar nak berhibur dan nak menghiburkan orang lain...so aper salah berhibur kan, sebab ader ramai lagi artis2 yang sama menjerit2 atas pentas, tapi xder plak orang kata salah kan...cikgu shida dikatakan bersalah kerana dier cikgu?kalu nak jadi cikgu yang baik, kena la pandai jadi penghibur gak, sebab cikgu ni terpaksa berhadapan dengan manusia, yang suka berhibur, bukan komputer yang xtau aper2...
 jadi camner pendapat korang plk? lu pikir la sendiri, bak kata nabil,hehehe...sampai sini jek la...ni ader satu video cikgu shida ni, korang tengok sendiri,pastu pikir la sendirik yek...




p/s: ni pendapat ambe yek, jadik kalu ader saper2 xpuas ati, mintak maaf la yek...my opinion is universal, so jangan nak pandai2 memangkah la yek...

2 comments:

mk_luffy said...

cikgu shida terbaek..nantikan kemunculan miming aku plak pokjat...hahahahaa...jgn malu la nak ngaku member....

ijatnuar87 said...

hahahah...beyeh2...aq wat entri sepesel pah nih,hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...