Wednesday, January 12, 2011

ANARKIS

ASSALAMUALAIKUM…

 

korang paham apa itu ANARKIS? ambe pasti mesti korang tak paham kan, tak per, ambe akan pahamkan korang apa itu ANARKIS yek…tengok bawah nih murid-murid semua…

anarki
1. keadaan tidak ada atau tidak ber­asaskan undang-undang (ketertiban umum atau pemerintahan yg teratur): kalau orang tidak patuh lagi akan undang-undang, tim­bullah ~; 2. kekacauan atau porak-peranda (dlm negeri dll).Kamus Dewan Edisi Empat

anarkis
orang yg hendak mewujudkan (me­nim­bul­kan) anarki, orang yg suka menim­bulkan keadaan kucar-kacir (dlm sesebuah negeri dsb).Kamus Dewan Edisi Empat

sumber

hah,sumber yang jelas lagi tepat tuh…

ni la tajuk novel terbaru yang ambe beli, ANARKIS…nukilan Khairul Nizam Khairani…citer pasal seorang penembak tepat (sharpshooter) yang tak ada apa-apa untuknya apabila dia pulang ke negara tercinta…

namun yang mengekorinya ialah maut yang cuba untuk mengambil nyawanya dan orang disekelilingnya…dan dia tak membiarkan nyawanya diambil begitu sahaja tanpa melawan…

sebuah novel ketenteraan yang ambe minat…ambe baru jek baca novel nukilan Khairul Nizam nih, dan memang hasil tulisan dier gempak…

jadi kepada sesiapa yang minat dengan novel ketenteraan, silalah baca novel ini, semestinya anda tidak akan kerugian…hehehe..

DSC01072

ANARKIS – Tiada undang-undang dapat menghalangnya…

 

p/s:sangat suker dengan sharpshooter nih, malahan dulu ader cita-cita nak jadi sharpshooter,hehehe

8 comments:

iniialahaku said...

adakh bersmaan dngan anarchy???ttpi dmelayukan prkataan trsebut???

Umie Nadhirah said...

pinjam bole?
cam best je.hahahahaha
pat save budget XD

mie said...

uihh!!
baru gue paham..
ehehheee

ijatnuar87 said...

iniialahaku:yup...btol tu...ni perkataan pinjaman dari bhasa inggeris(pinjam la sangat,hehehe)

ijatnuar87 said...

umie:nak pinjam?boleh jek..dtg sini la,hehehe

ijatnuar87 said...

mie:hehehe..kalu paham tak per...

Azham Vosovic said...

Anarkis? Novel ker filem tu? heheh

ijatnuar87 said...

azham:isk,ni novel la...besh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...