Monday, January 24, 2011

CINTA

ASSALAMUALAIKUM… 

 

Cinta itu datang dan pergi, Cinta itu suka dan benci, Cinta itu ketawa dan airmata,

Dan kerana itu cintaku tak pernah jemu, Dan kerana itu aku masih disini,

Menanti dan menunggu, Merintih dan merindu...

 

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba.

Jangan sesekali menyerah jika kamu masih berasa sanggup.

Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika masih tidak dapat melupakannya.

 

Perasaan cinta itu dimulakan dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga.

Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga.

Tetapi apabila kamu cuba menutup mata dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang lama.

 

Cinta datang kepada yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan.

Kepada mereka yang masih percaya, walaupun telah dikhianati.

Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun telah disakiti sebelumnya.

Dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membina semula keyakinan.

 

p/s:cinta itu adalah fitrah seorang manusia, dan pilihlah cintamu dengan bijaksana…

44 comments:

niesz said...

gagal sekali x bermkna gagal selame nyer..hehe..

NURUL HIDAYAH said...

cinta datang dan pergi..

Farhah Zaidah said...

Cinta itu perkara biasa bagi makhluk bergelar manusia..Mahu bercinta dan ingin dicintai..Itu sudah pasti! Persis ombak dan pantai yang tak ingin berpisah walau sesaat...itulah cinta..! Menemukan keindahan warna-warna cinta sememangnya satu perjalanan yang jauh dan panjang..dan ada kalanya berliku..dan mungkin jua penuh onak dan duri..

Mat Ganu said...

Cinta ku yang satu..
Impian yang nyata...
Nikmat yang terbina...
Tanpa pengertian...
Antara kau aku...

Azham Vosovic said...

Bencinya bila jatuh cinta! benci2...sakit hati bila tgk dia dgn org lain....

maaf emo sikit...

Sham said...

wah cerita pasal cinta la pulak member nih...hehe..cinta dah berputik ke bro...?

Cinta paling utama:cintalah yang Maha Mencintai...

diana said...

wah..
dah cakap pasal cinta ye..
bagus2..
hehhehe

Mida Awi said...

saktinya bila dikhianati..redha dihati melawan sedih diri

dya adriza said...

wah..... o_0..

The Crow Empire said...

Cinta itu.. erm.. cinta.. err.. okeh. Bro, sy ade hati kat sorg gadis. Die gebu. Adakah memilih yg gebu2 juga termasuk dalam erti cinta? hehehe..

(^__^)

Rynie Nas a.k.a Myung Hee said...

hurmm....cinta ne kadang2 pelik sbenanyer...
Tapi kata org cinta yg dcari tak kekal lame...tapi kalau yg datang sndri kekal abadi...
Kesahihan tatau la kan...huhuhu...

Berusaha mencari yang abadi...Fighting !! <3..

ijatnuar87 said...

niesz:btol tu,sekali kiter gagal,kiter kena bangun dah cuba lagi untuk capai kejayaan..

ijatnuar87 said...

hidayah:yup,cinta itu memang datang dan pergi

ijatnuar87 said...

farhah:waduh2....lagi puitis dari ambe punya,hehehe

ijatnuar87 said...

matganu:heheheh..sifu puitis ambe nih...

ijatnuar87 said...

azham:hehehe...apasal nih?relek2...

ijatnuar87 said...

sham:yup,btol tu...cinta pada yang paling agung skali...

ijatnuar87 said...

diana:hehehe..biasa la kak,sekadar lintasan di fikiran...diterjemah menjadi bingkasan di blog picisan,hehehe

ijatnuar87 said...

mida:yup,memang sakit apabila dikhianati...

ijatnuar87 said...

dyaadriza:wah kenapa ek?hehehe

ijatnuar87 said...

thecrow:hehehe..pilihlah agamanya,keturunannya,rupa parasnya dan hartanya,hehehe

ijatnuar87 said...

rynie:heheheh...tu pom ambe taktau,hehehe..jadi xleh tlg,hehehe...

maCy said...

walawehhh. karat jiwang. nasib macy da ok. klo ta mesti down2 ag sebab break. ki3

iera said...

mak aiii..ni lagu ke syair?panjang tuh..hehehe

Siti Hajar Masri said...

ni lg sorang..cerita pasal cinta..tahulah tgh dilamun cinta..hehe~

ijatnuar87 said...

macy:hehehhe..sajer2 nak mencuba...jgn down2 la...xelok,hehehe

ijatnuar87 said...

iera:hehehe...lagu pom bukan syair pom bukan,puisi kot,hehee

ijatnuar87 said...

sitihajar:hehehhe...dilamun bukan,dilambung pom bukan,hehehe

ema maiziana said...

wow ;)

princess laila said...

CINTA itu fitrah..suka itu lumrah..
kedua-duanye prsaan y suci jika bijak mnjaga.mngawal,mmliharanye... kerana..Cinta itu tiada y tidak indah mlainkn indah2 blaka.. slmat bercinta! :)

susu said...

apek penah nynyi dlm cite pe nth..

cinta itu boleh diumpamakan bagai makan sambal belacan...
biar pedas hingga mengalir air mata tapi mahu dimakan juga....

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

semoga berbahagia dengan CINTA anda!

iekasub said...

w0ww...bahasa yang indah! *feel lebih. hihi.

nUmara... said...

haha! tamo cinta cinta...
sjk dari skolah lagi mang takut....
takut kecewa... nti ganggu study...
:p

dyg said...

uits...jiwang bro...

izaLis™ said...

LOVE is so complicated... <3

ijatnuar87 said...

ema:wow bulan ker?hehehe

ijatnuar87 said...

laila:isk,cinta tu ader gak yg tak indah,iaitu apabila menyalahgunakan cinta...jadi buruk la

ijatnuar87 said...

susu:hehehe..citer Lady Boss,hehehe

ijatnuar87 said...

fifiey:hehehhe...sma dgn awk gak

ijatnuar87 said...

iekasub:hehehe...makacih...

ijatnuar87 said...

numara:cinta itu fitrah,tak dapat dilawan..

ijatnuar87 said...

dyg:hehehe...kadang2,jarang2....

ijatnuar87 said...

izalis:yup,btol tu...mmg komplikated...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...