Wednesday, December 1, 2010

ALI BIN ABI TALIB...

ASSALAMUALAIKUM…


dah lama ambe tak update pasal kolum Bookku ni kan… bukan sebab ambe tak baca buku, tapi sebab tak sempat nak update pasal buku… sebenarnya ambe banyak sangat baca buku semenjak ambe mula cuti nih… minggu lepas ambe pegi pustaka awam & pinjam 8 buah buku & semalam ambe dah anto 4 buah buku & pinjam lagi 4 buku yang lain…( masih lagi ader 8 buku la)
DSC00915
jadi kali ni ambe nak kongsikan pasal satu buku nih… Tajuknyer ialah ALI BIN ABI TALIB Mutiara Ilmu Islam, ditulis oleh Abdul Latip Talib… buku ni, merujuk kepada tajuknya ialah buku berkenaan dengan kisah hidup Saidina Ali Bin Abi Talib…
buku ni amat sesuai dibaca oleh semua golongan umur kerana laras bahasa yang mudah, dan mudah untuk difahami… ambe suker baca novel nih sebab cerita didalamnyer memberi inspirasi kepada ambe… mengenai kanak2 pertama yang memeluk Islam dan sanggup berhadapan dengan orang kafir untuk mempertahankan Rasulullah S.A.W.
selain itu ada gak la bahagian yang menyedihkan, iaitu apabila Saidina Ali nih dibunuh kerana kuasa, dan selepas itu berakhir la Zaman Pemerintahan Khalifah Al-Rasyidin…
jadi cadangan ambe, saper2 yang nak mengetahui lebih lanjut pasal kegemilangan Khalifah Al-Rasyidin ni, cari & baca la buku (lebih kepada buku,bukan novel,hehehe) nih…
 DSC00909DSC00911 
p/s: syiah & sunnah ni pom ader kaitan dengan Saidina Ali ni gak, boleh la seacrh dalam Google untuk lebih lanjut yek…

5 comments:

♥..cik_mas..♥ said...

hei...berapa banyak perkataan buku daaaa.... :P

ijatnuar87 said...

heheheh...ambe suker baca buku...ni pom ader 8 biji buku pinjam kat libry awam ganu...

Mimie said...

bagus la gemok ni suka baca buku.mok.teringin sgt nak tau sal syiah n sunnah ni.hurm.sbb kat sini ramai kawan budak iran yg syiah.dorang solat 3 kali jek sehari.

Siti Mashitah Saidin said...

ilmu kan jambatan membaca.. eh, silap~ :P

ijatnuar87 said...

erina:ahaks...mmg nk wat pom entri psl tu...tgh kumpul bahan nih...nnt2 ambe kuarkn...

siti:yup,ahaks...mmg jambatan pom,hehehe...bukan jambantan yek...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...