Tuesday, December 21, 2010

RAHSIA

ASSALAMUALAIKUM…

 

Rahsia…

apa itu Rahsia? Rahsia ini merupakan sesuatu yang kita sembunyikan, hanya untuk diri sendiri atau kumpulan yang menyimpannya. dan rahsia tidak akan menjadi rahsia sekiranya tersebar kepada orang lain. jadi kita akan berusaha sedaya upaya untuk mengekalkan rahsia itu agar menjadi rahsia…dan setiap orang mempunyai rahsia tersendiri dan berusaha untuk menyimpan rahsia itu…

apa yang ambe nak kongsi kali ini bukan mengenai rahsia ambe yek. tapi mengenai berkongsi rahsia dan terkantoi rahsia, jadi mari kita sama-sama mengetahuinya…

BERKONGSI RAHSIA…

kita semua mempunyai rahsia, dan mungkin rahsia itu terlalu besar sehingga kita tidak mampu untuk menanggungnya seorang diri dan kadang-kadang kita memerlukan seseorang untuk berkongsi mengenai rahsia itu. namun kita perlu menyedari bahawa dengan berkongsi rahsia itu, kita juga akan berkongsi risiko dan tanggungjawab dengan orang yang kita kongsikan rahsia itu. sebagai contoh, sekiranya ambe ni Spiderman dan ambe berkongsi rahsia dengan awek mengenai diri ambe, ambe akan turut sama meletakkan dier dalam situasi di mana dirinya mungkin akan bahaya kerana musuh-musuh Superman yang ader…jadi buat pilihan yang betul apabila ingin berkongsi rahsia anda…

 

TERKANTOI RAHSIA

apabila kita ni ader rahsia, secara otomatik kiter akan sentiasa menjaga percakapan atau perbuatan kiter, yer la, takut terkantoi atau tersasul.

situasi terkantoi:

jon: betul la orang kater, apa yang kiter buat masa bujang boleh terbawa-bawa walaupun dah kahwin…

nate: apa maksud ko?

jon: dulu masa aku bujang, aku kerap la jugak melanggan pelacur, dan semalam aku kantoi dengan bini aku.

nate: camner plak ko kantoi?

jon: lepas aku siap wat ehem2, aku dengan selamber jek hulur 200 kat bini aq…

nate: aper plak reaksi bini ko?

jon: tu yang aq pelik, dier dengan selamber ambik duit tu, pastu cakap datang lagi yek…

nate: ???

nah, korang leh bayangkan? dah nampak kesudahannya? jadi berhati-hati la tentang rahsia yang disimpan…

sumber google

p/s:situasi diatas tak de kaitan dengan ambe yek…sekadar ingin berkongsi,hehehe

12 comments:

alinac lover said...

hahhaa..faham..faham..

Mimie said...

understood geng!

nadia said...

simpan rahsia kemas2..
keh keh keh

azana said...

eh..spiderman ngn superman org yng same ek...hahah

ape2 pn rahsia ttp rahsia..

F.a.S.h.E.e.H.a said...

Hahahaha. rahsia rahsia :)

iniialahaku said...

yer...terbaikla lu org laki bini..hahaha

ijatnuar87 said...

alinac:paham yong?hehehe

ijatnuar87 said...

erinagemok:hehehe...ni msti byk rahsia kan....

ijatnuar87 said...

nadia:hehehe..kemas2,ikat dalam hati & fikiran..

ijatnuar87 said...

azana:hehehe...mmg orang sama,sbb tu dier tukar2 nama,hehehe...(typo tu)

ijatnuar87 said...

fasheeha:ader rahsia nak dikongsikan?hehehe

ijatnuar87 said...

iniialahaku:laki bini maner plak ko nih?hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...