Thursday, December 2, 2010

HAPPY BIRTHDAY…

ASSALAMUALAIKUM…

 

sekarang ni dah masuk bulan disember, dan menurut pemerhatian ambe, ramai gak la kawan-kawan ambe & rakan-rakan blogger yang menyambut hari lahir pada bulan 12 nih… ambe sendiri pom akan menyambut hari lahir ambe dalam bulan 12 gak, tarikhnyer? nanti-nanti la yek…

apa yang ambe nak kongsikan kali ni adalah mengenai ucapan hari lahir… opsss… sebelum tu, ader sikit maklumat tambahan, korang tau tak, yang lagu Happy Birthday tu boleh dinyanyikan dalam kebanyakkan bahasa didunia nih… maknanyer semua bangsa yang menggunakan bahasa berlainan di dunia nih boleh menyanyikan lagu Happy Birthday ni dalam bahasa masing2…

ok la,cukup dengan maklumat tambahan tu,kembali kepada perkara pokok kiter,mengenai ucapan hari lahir nih… seperti yang biasa kita dengan atau kita baca, orang akan mengucapkan ucapan “Selamat Hari Lahir”, kemudian diikuti dengan ucapan “Semoga Panjang Umur dan Murah Rezeki” kan…

apa yang korang perlu tahu ialah ucapan kita tu sebenarnya merupakan satu doa kepada orang yang menerima ucapan… ucapan semoga panjang umur tu membawa kepada doa kita agar umurnya dipanjangkan, manakala murah rezeki? supaya rezekinya semakin murah atau banyak.

bukankah lebih elok sekiranya kita menggantikan ucapan murah rezeki dengan perkataan lain yang lebih sesuai, seperti “semoga dibanyakkan rezeki”… demikian doa kita akan lebih jelas…sebenarnya hal ini pernah dibincangkan oleh seorang ustaz (ambe tak ingat ustaz maner) dan ambe cuma nak berkongsikan kembali dengan korang sekalian.

jadi kesimpulannyer, nak buat ucapan tu, ucapkan lah kata-kata yang baik dan lebih jelas maksudnya…sekadar berkongsi apa2 yang patut…(kalu salah betulkan ambe,bukan marah ambe yek)

IMG_0534

p/s: semoga mereka yang menyambut hari lahir pada bulan ini akan sentiasa dilimpahi dengan kurnia dari ilahi…besday korang plak biler deh?

11 comments:

man yusoef said...

ceh..ayat baik punya pusing perengan pertama tu...haha..trus terang jela...nk hadiah time birthday nnti...hahahah

ijatnuar87 said...

ahaks...xder adiah2 la...dpt kwn2 blogger ni pom dh kirer adiah..xpernah sngka dpt folower smpai 70 lbh nih,hehehe

PinQib said...

hehe.. da folloq bLIK...
tengs tauu

^Y^

dad saya 1312
heh

PinQib said...

hehe.. da folloq bLIK...
tengs tauu

^Y^

dad saya 1312
heh

ijatnuar87 said...

pinqib:ahaks...tengkiu...hepi besday utk ayah awk...

nadia said...

hehehe..birthday sy bukan bulan 12..keh keh

ijatnuar87 said...

nadia:ahaks...dah tu bulan braper ek...

duan lang said...

xmboh v adioh!!gune pic aku tnpa kebenaran!!hahaha..nok saman!!!follow aku lop weys...

ijatnuar87 said...

duang:aq link balik doh tu...ok la tu...ehhehe

mk_luffy said...

natam apeh wang..gambo takdop gigi tu..toksoh sengih la...gigi rongok..wahahahahaa

ijatnuar87 said...

mkluffy:la,bolok gapo plop we?hehhee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...