Monday, December 6, 2010

GUNDAME…

ASSALAMUALAIKUM…

 

nama brita? udah makai nuan? tuchum suah

ahaks…korang paham tak?tu bahasa iban yek murid-murid sekalian…

maksudnya ialah…

apa khabar? awak dah makan? senyum selalu…hehehe..

ni adalah sebahagian dari bahasa iban yang ambe belajar…yer la, sebagai bekalan nanti, maner la tau kalu ambe ditempatkan kat sarawak, ngajo anak-anak orang iban, kurang-kurang dah ader asas,hehehe…

tu sumer mukaddimah jek, apa yang ambe nak kongsikan dengan pembaca arini adalah mengenai…GUNDAM, hahaha..koleksi gundam ambe la…kalu korang nak tau dengan lebih lanjut mengenai apa itu GUNDAM, korang boleh tengok kat SINI

ambe mula berkecimpung dalam bidang GUNDAM ni dah agak lama la, mula-mula tengok animenyer, lepas tu ambe berkenan plak kat model GUNDAM nih…sebelom tu, korang tau asal usul nama GUNDAM nih? nama GUNDAM nih berasal dari perkataan GUN dan digabungkan dengan perkataan DOM (singkatan dari perkataan freedom) membentuk GUNDOM, dan kemudian ditukar menjadi GUNDAM…

ok la, aper2 pom, ambe nak tunjukkan kepada korang sumer model2 GUNDAM ambe,hehehe…

 

PIC_0068

PIC_0078abaikan latarbelakang yek,hehehe… 

ambe akan perkenalkan lagi koleksi ambe ni pada korang, tapi pada lain waktu la yek…tunggukan,hehehe…

 

p/s: impian gundam, nak beli gundam 00 riser perfect grade, hahaha…korang?

7 comments:

.:: dieylah :: said...

bait ajak aku ditok..ada sikok rimo jaga aku..besa gik ya.. hehehe..

paham x..nuan pa brita juak? udah nyirup ka sia...

dah2... slmt mjd pendidik d swk..jgn segan jgn malu dtg cni..hihi...
ke mmg blaja kt cni??

ijatnuar87 said...

manah berita ku,badau nyirup gik...

aduyai...blur sensangat la plak...tu jek yg phm,yg ats tu enda tau...hehehhe...aper mksudnyer?ader kaitan dengan rimau ker?

duan lang said...

oyak nok suh aku amik pic..tp syap sehingga kini..haha

ijatnuar87 said...

duang;xper la...byk masa lagi kan...D7000 kan ader,hehehe...

duan lang said...

hahaha...bnyok la mu d7000..haha

Awangku Johan said...

wah bestnya.. bg saya 1 model gundam tu sbagai adiah huhuhu

ijatnuar87 said...

duang:la,btol la,D7000 la,baru besh skit,hehehe...sharp skit gmbr tu...

awangku:heheeh...kamu kan dan keje,lagi byk dari ni kamu boleh dapatkn,hehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...