Saturday, December 4, 2010

MEMBONGKAR MISTERI DAJJAL

ASSALAMUALAIKUM…


kali ni kembali kita lagi dalam rancangan Buku ohh Book… buku apa yang akan profesor cadangkan kepada pelajar sekalian arini ek… tajuknya ialah MEMBONGKAR MISTERI DAJJAL hasil tulisan Muhammad Nurani Maarif…
DSC00883
berdasarkan tajuk itu sendiri, dapat diketahui bahawa isi buku ini sudah semestinya berkisar tentang Dajjal…Apa itu Dajjal?terdapat banyak pendapat sebenarnya mengenai Dajjal ni, dan buku ini telah memainkan peranan yang cukup baik dalam merungkai definisi Dajjal ini…menurut buku ini, Dajjal itu ialah manusia yang hasil dari campuran benih manusia dan jin yang membolehkan dia bergerak antara dunia manusia dan jin. juga menurut buku ini, Dajjal ini telah bebas selepas kewafatan Rasulullah S.A.W…
DSC00885
telah dikatakan bahawa Dajjal ini telah muncul di zaman-zaman dahulu kala dan telah menyebarkan ilmu dia dan berjanji akan muncul kembali pada masa akan datang untuk memimpin manusia. Dajjal ini telah muncul dalam bentuk-bentuk manusia yang mempunyai ilmu dan pengetahuan yang tinggi. setelah dia menyampaikan ilmunya, dia akan kembali ke alam jin dan bertapa untuk melambatkan nyawanya…antara manusia-manusia yang dikenalpasti mempunyai hubungkait dengan Dajjal ini adalah seperti Merlin, Firaun, Maharaja Dinasti cina(tak ingat dinasti apa, tapi dia telah menghasilkan terracotta warrior) dan ramai lagi manusia misteri.
dikatakan juga bahawa monumen-monumen misteri diseluruh dunia adalah hasil kerja tangan Dajjal yang mana pada masa akan datang monumen tersebut akan berfungsi(fungsi camner ambe tak tau)…dan pada masa itu, ketahui lah bahawa tanda-tanda Akhirat besar dah muncul…
namun begitu, Rasulullah telah memberikan satu perlindungan dari fitnah Dajjal ini…satu doa pelindung dan amalkan lah surah Al-Kahfi ayat 1-10 dan 101-110…semoga kita terhindar dari fitnah Dajjal ini…
DSC00888
DSC00890surah al-kahfi ayat 1-10
DSC00891 surah al-kahfi ayat 101-110
buku ini amat sesuai dibaca, dan ambe sendiri menyarankan rakan-rakan blogger sekalian agar membaca buku ini…

p/s:tidak disangka, bahawa terracotta warrior tu pom ader kaitan dengan Dajjal

3 comments:

.:: dieylah :: said...

Dalam otak berpikir macam2 bayangan rupa dajjal tu.. ^^

ijatnuar87 said...

jgn bayangkn ruper dier...tp bayangkan kemusnahan yg akan dier bawak nnt...semoga kite dikuatkn iman utk hadapi sumer tu...

AZIAH AZIZ said...

salam.kat mana nak beli buku ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...