Wednesday, December 1, 2010

JANGAN LAAA!!!...

ASSALAMUALAIKUM...

ahaks...abaikan tajuk yang agak panas tu... pagi tadi ambe ader la mendengar celoteh AM Crew di Hot FM...korang tau tak yang hari ni merupakan Hari Aids Sedunia? tema untuk tahun ni adalah Universal Excess, Human Right...cam gitu la kot,sebab dengar kat radio,tak berapa jelas...

dan tema AM Crew pagi tadi pula ialah JANGAN...ni baru nak menyentuh tentang tajuk kiter... apa yang korang tau dengan jangan nih? jangan ni merujuk kepada larangan kan...supaya tidak melakukan sesuatu...sebagai contoh, jangan buat itu, jangan buat ini, jangan pergi situ,jangan pegi sini, dan macam2 jangan lagi la kan... ader jugak tajuk lagu yang menggunakan perkataan jangan, seperti Jangan Tunggu Lama2, Jangan Nakal, Jangan Pisahkan, Jangan Lafazkan, Jangan Cepat Marah dan macam2 cepat lagi la...

aper yang ambe nak kongsikan ialah mengenai JANGAN nih...biasanyer apa yang jangan ni la yang biasa kiter nak wat kan...mak cakap jangan panjat pokok, kiter pegi panjat pokok, cikgu cakap jangan ponteng kelas, kiter ponteng gak kelas, polis cakap jangan bawak moto laju2, kiter tibai gak laju2... tapi akhirnya semua JANGAN yang kiter buat tu akan makan diri kiter balik... jatuh pokok la, tak berjaya dalam idup la, mati eksiden sebab langgar lembu la (bawak moto laju2,tak sempat brek)...

jadi sebagai pengajaran JANGAN pada hari ini, JANGAN la buat apa yang dicakap JANGAN, kerana apa yang dilarang tu ada hikmahnya...
sumber:kupasrah.blogspot.com

p/s:suker dengar lagu Jangan Tunggu Lama2..Nanti Dikebas Orang,hehehe...korang sanggup tunggu ker? 
p/s2:korang tau tak arini HARI AIDS SEDUNIA? Jangan Dekati AIDS, kerana AIDS membunuh...

5 comments:

Jey Yusuff said...

moralnya jangan dilarang. kita suruh lg. panjat pokok tinggi2

Mimie said...

uiyoo.takutnya AIDS,mampukah cicak gecko mengubati AIDS?jangan dekati AIDS,dekati HAID boleh kan?hak3

ijatnuar87 said...

jey:ahaks,lepas dier jatuh baru dier sedar diri kan...tu kalu jatuh pokok,kalu kiter nk larang merempit?xkn g la merempit laju2,kang xpsl2 eksideng,hehehe...

erina gemok:cicak gecko?xtau la tu...kalu cicak kubing tau la...HAID tu pompuan jek,jadi terkeluar dari tajuk perbincangan...

Nyssa Nuar said...

cicak gekho??tokek??

ijatnuar87 said...

ahaks...btol gak kan,bkn gecko,tp tokek...hehehe...silap cik erina la nih,hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

my felling today...

mAke nO seNSe , bUT LeT mAkE cHaNGe...